Konica Minolta globalt tegnet 80 kontrakter på Drupa

To av de solgte maskinene var den nye AccurioJet KM-1, som har stått i betatesting i Tyskland en stund. Morten Hegge fra Konica Minolta Norge sier at dette har vært vellykket.


Det var to amerikanske kunder som under Drupa tegnet seg på kontrakter for de to første inkjet B2-maskinene fra Konica Minolta. Men selv om det ikke ble signert norske avtaler på KM-1 på messen, opplyser Hegge til Media Monitor at det forøvrig ble undertegnet flere intensjonsavtaler med norske kunder.

– Internasjonalt ble det tegnet kontrakter på over 80 maskiner under Drupa, og for vår del i Norge er vi godt fornøyd med messen. Løsningene rundt spotlakk i kombinasjon med foliering og AccurioJet KM-1 fikk selvfølgelig mye oppmerksomhet. Kundene var imponert og vi fikk mange gode tilbakemeldinger, blant annet at «dette var den beste inkjet printkvaliteten de hadde sett på Drupa», sier Morten Hegge.

Han mener det kan være plass til noen maskiner av denne typen i Norge også.

– Printkvaliteten ligger oppe blant de aller høyeste, og så har vi jo et drivverk fra Komori som kan gå 24/7, sier han.

Melder seg på i etikettsegmentet

c71cf_konica

Konica Minolta C71CD etikettprinter.

En printermodell fra Konica Minolta som var helt ny til årets Drupa var etikettprinteren C71CF. Etikett-segmentet er nytt for KM.

– Vi mener denne maskinen passer fint inn i et mellomsjikt innen industriell etikettprint, og med om lag 1,5 mill i investeringskostnad er ikke inngangsbilletten så høy. Man kan få lønnsomhet i markeder der man ikke har de største volumene, og den kan fungere som et supplement i en grafisk bedrift også, sier Morten Hegge.

Nytt crossmedia-verktøy

Det ble også introdusert nye softwareløsninger fra Konica Minolta på messen. Accurio Pro skal maksimere produktiviteten med strømlinjeformet arbeidsflyt, lover selskapet. Systemet fungerer på tvers av alle printerplattformene til KM, og inneholder også en egen RIP.

Et nytt SaaS (Software as a Service)-program som ble lansert i Düsseldorf heter Markomi. Marian Kelly (på hovedbildet, sammen med Morten Hegge) fra den internasjonale markedsdivisjonen til Konica Minolta demonstrerte produktet i hall 8.

Artikkelen fortsetter under bildet.

 

 

konica_drupa_2016

Fra standen til Konica Minolta i hall 8 på Drupa.

 

– Markomi gjør at crossmedia-kampanjer raskt og enkelt kan gjennomføres. Det er intuitivt lagt opp og man behøver ikke spesielle forkunnskaper. Via et stort utvalg av maler kommer man svært raskt i gang, forklarer Kelly.

– Med forhåndsdefinert innhold og arbeidsflyt er det få klikk som skal til. Du kan for eksempel hurtig kjøre ut et spesialtilbud. Andre funksjonaliteter som ligger inne er undersøkelse på kundetilfredshet, eventinvitasjoner, månedlig nyhetsbrev, sesongbetonte kampanjer og QR-kode baserte effekter, sier Marian Kelly.


 

Authors
Top