Ricoh lanserer neonrosa toner

Tilskuddet til tonersortimentet gir nye muligheter for kreativitet på trykksaker som plakater, invitasjoner, billetter og annonser.


Fargen Neon Pink er utviklet for den femte fargestasjonen til de digitale produksjonspressene i C7100X-serien, skriver Ricoh i en pressemelding.

– Den neonrosa toneren slutter seg til den svært vellykkede neongule toneren, som allerede har hjulpet kreative mediebedrifter med å utvikle og produsere imponerende effektfulle trykksaker, sier Kurt Bye i Ricoh Norge.

Den nye fargen bidrar til å utvide fargerommet og fremhever bilder men den kan også brukes som en heldekkende farge. Når fargen kombineres med andre prosessfarger, kan den skape en hel palett av neonfarger. Toneren reflekteres under UV-lys og utvider mulighetene for trykk, utover det som er mulig når det kun trykkes med cmyk, hvit og klar toner.

Ifølge den nye rapporten fra InfoTrends – Beyond CMYK: The Use of Special Effects in Digital Printing – er det en dramatisk vekst i markedet for spesialeffekter til bruk i magasiner, direktereklame og annet markedsmateriell.

I rapporten står det at nesten 1,8 milliarder, eller ca. 30%, av alle fargesider som produseres i USA og Vest-Europa i dag, forsterkes med en eller annen form for spesialeffekt som i all hovedsak legges på etter selve trykkprosessen.

Den neonrosa toneren vil være tilgjengelig fra november og kan ettermonteres slik at eksisterende kunder kan ta den i bruk på Ricoh Pro C7100X-pressene de benytter i dag.


 

Authors
Top