Plockmatic girer om til digital framtid – Tommy Segelberg skal lede utviklingsarbeidet

Tommy Segelberg kommer fra stillingen som nordisk sjef for production print i Ricoh. Fra april skal han lede utviklingen av det nye forretningsområdet Industrial for Plockmatic.


Jan Marstorp, CEO i Plockmatic International, har tatt initiativet til å opprette det nye forretningsområdet.

Det kommer i kjølvannet av den raske utviklingen av inkjet, og tanken er å skape nye produkter som behøves når større volumer blir flyttet fra offset til digitalt. Dette gjelder både rullbaserte og arkmatede inkjetløsninger innen ulike segmenter, som informasjons- og markedstrykk, emballasje og display.

 

Tenker industrielle produksjonlinjer også digitalt

Jan Marstorp, CEO i Plockmatic (Foto: Skjermdump Youtube/PrintingNews)

– Plockmatic ser et stort behov for helt nye løsninger når digitaltrykk skal bli industrielt på ordentlig.
Det kommer til å bli et mantra at man slutter med å tenke produksjonsøyer, og i stedet tenker mer på industrielle produksjonslinjer for å redusere produksjonskostnadene og øke marginalene, sier Tommy Segelberg til Branschkoll.

 

Skal finne nye partnere og markeder

Mikael Bryske som har vært på Plockmatic siden 2011 skal lede salget på det nye området. Sammen med Tommy Segelberg skal han jobbe direkte under CEO Marstorp med å utvikle nye konsepter og produkter, samt finne nye partnere og markeder for Plockmatic.


Kilde: Branschkoll

 

Authors
Top